Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο
Αποτελέσματα 1 μέχρι 10 από 12

Θέμα: DIY: Εγκατάσταση εσωτερικού φωτισμού neon (Ibiza '03)

  1. #1
    Ibiza Mania Hgetis Avatar
    Ημ. Εγγραφής
    Feb 2005
    Τοποθεσία
    /root
    Ηλικία
    32
    Μηνύματα
    613

    Lightbulb DIY: Εγκατάσταση εσωτερικού φωτισμού neon (Ibiza '03)

    Do It Yourself: Εγκατάσταση εσωτερικού φωτισμού Neon (Ibiza ’02)

    Το tutorial αυτό αφορά την εγκατάσταση Neon lights στα πόδια του οδηγού-συνοδηγού και κάτω από τα καθίσματα αυτών. Δυστυχως παρακατω θα περιγραφει μονο η εγκατασταση των δύο πίσω (κατω από τα καθισματα οδηγου-συνοδηγου), η οποια είναι και η πιο «δυσκολη» συγκριτικα με τα μπροστα. Ο λογος είναι ότι κατά την διαρκεια εγγραφης αυτου του tutorial τα μπροστα φωτα ειχαν ηδη τοποθετηθει και δουλευαν κανονικα οποτε και δεν υπαρχαν διαθεσιμες φωτογραφιες για να περιγραφει η διαδικασια εγκαταστασης τους.

    Ας ξεκινησουμε λοιπον…

    Τα υλικά και τα εργαλεια:


    1. Το neon lights kit 25cm. Περιλαμβανει δυο λαμπες neon κοκκινου χρωματος, οιποιες συνδεονται με ενας «μετασχηματιστη», ο οποιος με τη σειρα του στην τροφοδοσια 12V. Στο εμποριο κυκλοφορουν λαμπες neon οι οποιες συνδεονται απευθειας στην τροφοδοσια 12V. Η συνδεση τους δεν διαφερει καθολου από αυτην που θα περιγραφει, αντιθετως είναι πιο απλη.

    2. Μια ασφαλεια αυτ/του 3Α για την αποφυγη βραχυκυκλωματος του ολου κυκλωματος μας με πολύ δυσαρεστες συνεπειες. Γενικά συνισταται η τοποθετηση ασφαλεια σε κάθε ιδιοκατασκευη που τοποθετειται στο αυτ/το και παιρνει ρευμα απευθειας από τη μπαταρια (όχι δηλαδη εμμεσα από τον αναπτηρα).
    3. Διπολικο (μαυρο - κοκκινο +) καλωδιο ρευματος.
    4. Ακροδεκτες θηλυκοι με μονωση για να τοποθετησουμε την ασφαλεια.



    Διακοπτης on/off. Επιλεχτηκε με την προϋποθεση να χωραει στο σημειο που θα μπει(δες παρακατω). Θα πρεπει να μπαινει ακριβως στην τρυπα χωρις όμως να πεφτει. Ο συγκεκριμενος ταιριαζει ακριβως στις αναγκες μας.



    Σετ κατσαβιδιων με μυτες.


    Ας κατασκευασουμε λοιπον:


    Ο διακοπτης θα τοποθετηθει στην τρυπα που εχει ακριβως κατω και ελαφρως προς τα μεσα από το climatronic(αριστερο βελος), ουτως ώστε να είναι διακριτικος(οντας και μαυρου χρωματος) αλλα και για να μην ανοιγουμε τρυπες στο ταμπλω. Το πλαστικο που βρισκεται στο σημειο αυτό είναι κουμπωτο και βγαινει πολύ ευκολα εάν βαλουμε τα δακτυλα μας στις τρυπες που υπαρχουν στα βελη και τραβωντας με λιγη δυναμη προς τα εξω. Με την αντιστροφη διαδικασια ξανακουμπωνει.


    Ο χωρος αυτος είναι από τη μερια του οδηγου. Κατω από το καπακι είναι η ασφαλειοθηκη από οπου και θα παρουμε ρευμα. Βγαινει πολύ ευκολα αφου και αυτό είναι ο κουμπωτο. Με ένα πλακε και με μεγαλη μυτη κατσαβιδι βαζουμε στα σημεια που υποδεικνυουν τα βελη (εκτος από αυτά του αεραγωγου) και σιγα σιγα ανασηκωνουμε το πλαϊνο πλαστικο για να ξεκουμπωσει. Μολις το κανουμε αυτό τραβαμε ελαφρως τον αεραγωγο προς τα εξω ουτως ώστε να απελευθερωθει και το σημειο του πλαστικο που εφαπτεται με τον αεραγωγο.


    Αφου ξεκουμπωσει το τραβαμε λιγο προς τα εξω (μικρα βελη) και επειτα προς τα μπροστα (μεγαλο βελος).

    Η αντιστροφη διαδικασια ακολουθειται για να επανατοποθετηθει.





    Εδώ εχουμε ολες τις ασφαλειες του αυτ/του. Στο κοκκινο κυκλακι φαινεται το κοκκινο καλωδιο το οποιο φερνει ρευμα απευθειας από την μπαταρια. Αυτό το καλωδιο είναι που θα πρεπει προσεκτικα να πογυμνωθει χωρις να το κοψουμε. Σε μερικους (όπως σε εμενα) είναι ηδη απογυμνωμενο αφου ο κατασκευαστης το χρησιμοποιει για να παρει ρευμα ο συναγερμος. Σε αυτή την περιπτωση απλα βγαζουμε τη μονωτικη ταινια. Εκει θα τοποθετησουμε τον θετικο(+) καλωδιο, ενώ την γειωση (-) θα την κολησουμε με λιγη ταινια πάνω στο σασι (φαινεται στα αριστερα του κυκλου).



    Για να διευκολυνθουμε στην τοποθετηση του καλωδιου παροχης ρευματος το οποιο πρεπει να φτασει μεχρι τον διακοπτη on/off που τοποθετησαμε κατω από το climatronic, βγαζουμε το ντουλαπακι του οδηγου. Βγαινει ευκολα απλα ανοιγοντας το τερμα και τραβωντας το ακομη πιο κατω(μην ανησυχειται δεν σπαει απλα βγαινει). Επειτα το τραβαμε προς τα εξω και ελαφρως κατω για να βγει. Με την αντιστροφη διαδικασια επανατοποθετειται. Από το ανοιγμα που υπαρχει τωρα μπορουμε να βαλουμε το χερι μας και να διαχειριστουμε το προς τοποθετηση καλωδιο.



    Το καλωδιο που θα τοποθετηθει στην τροφοδοσια πρεπει να κοπει όπως στην εικονα. Το κοκκινο(+) καλωδιο θα κοπει ετσι ώστε ενδιαμεσα να τοποθετηθει η ασφαλεια.





    Αποχωριζουμε τους ακροδεκτες από το μονωτικο τους υλικο και τοποθετουμε το καλωδιο σε αυτους αφου το απογυμνωσουμε στην ακρη ώστε να ερχεται σε επαφη με αυτους και επειτα τοποθετουμε την ασφαλεια. Το αποτελεσμα θα πρεπει να είναι όπως στην δευτερη εικονα.





    Επειτα περναμε το καλωδιο ώστε να βγει η μια του ακρη στο σημειο που φαινται στην εικονα και η άλλη ακρη του κατω από το climatronic στον διακοπτη on/off. Η ακρη που βρισκεται στην ασφαλειοθηκη, συνδεται όπως προαναφερθηκε και φαινεται στην εικονα. Τα γυμνα καλωδια καλυπτονται με μονωτικη ταινια (δευτερη εικονα).





    Επειτα τοποθετουμε τις λαμπες neon. Κατω από τα ποδια των οδηγου συνοδηγου(πρωτη φωτο) και κατω από τα καθισματα τους(δευτερη φωτο).Ο τροπος που θα τοποθετηθουν είναι σημαντικος αλλα και ποικιλος. Τα kit περιλαμβανουν παντα βιδες και ταινιες διπλης οψεως. Οι βιδες θα πρεπει να είναι η εσχατη λυση μια και εάν τρυπησουμε το πλαστικο για να το τοποθετησουμε μετα οι τρυπες θα μεινουν. Αντιθετα εάν τα κολησουμε με ταινια τοτε εχουμε την πιθανοτητα αυτά να ξεκολλησουνε και ειδικα για τα μπροστα φωτα υπαρχει περιπτωση να πεσει η λαμπα στα ποδια του οδηγου την ωρα που οδηγαει. Επειδη εγω τα μπροστα (πρωτη εικονα) τα εχω αρκετο καιρο προσπαθωντας να τα κολλησω πολλες φορες επεσαν στα ποδια μου, οποτε αναγκαστηκα να τα στερεωσω με τις βιδες. Στου συνοδηγου η κολλα κρατησε αφου βεβαια την αντικατεστησα με μια πιο ισχυρη ταινια διπλης οψεως.
    Τωρα για τα πισω φωτα η τοποθετηση είναι πιο ευκολη. Κατω από το κάθε καθισμα υπαρχει ένα οριζοντιο σιδερο. Η λαμπα μπορει να στηριχτει με συνδετηρες πλαστικους που χρησιμοποιουν οι ηλεκτρολογοι. Φαινεται και στην δευτερη εικονα στον κοκκινο κυκλο.



    Επειτα στο πισω μερος από το χειροφρενο υπαρχει η ποτηροθηκη. Αυτή βγαινει εάν την τραβηξουμε με δυναμη προς τα πισω μια και είναι κουμπωτη. Σε καποια μοντελα όμως ισως υπαρχει σταχτοδοχειο αντι για ποτηροθηκη. Φανταζομαι πως βγαινει με τον ιδιο τροπο αλλα θα πρεπει να το ψαξετε λιγο. Αφου βγει, στα σημεια που δειχνουν τα βελη υπαρχουν δυο βιδες εξαγωνες που πρεπει να ξεβιδωθουν.






    Επειτα περναμε το κάθε καλωδιο από τις δυο ηδη τοποθετημενες πισω λαμπες neon κατω από την ραγα του καθισματος, όπως δειχνει το κιτρινο βελος στην εικονα.



    Περναμε και τα δυο καλωδιο οποως φαινεται στο σχημα ανασηκωνοντας λιγο το πλαστικο.



    Εάν το kit περιλαμβανει μετασχηματιστη όπως το δικο μας τοτε περναμε αυτόν κατω από το πλαστικο ανασηκωνοντας το (όπως φαινεται στην εικονα) αφου πρωτα τοποθετησουμε λιγη ταινια διπλης οψεως για να κολλησει εσωτερικα του πλαστικου και να μην κουδουνιζει! Επειτα συνδεουμε τα δυο βυσματα από τις δυο πισω λαμπες. Το καλωδιο τροφοδοσιας του μετασχηματιστη είναι αυτό που θα παει μπροστα στον διακοπτη on/off. Αφου ολοκληρωθει η εγκατασταση βιδωνουμε τις βιδες και κουμπωνουμε την ποτηροθηκη.



    Το καλωδιο του μετασχηματιστη το περναμε κατω από το πλαστικο της κεντρικης κονσολας (κιτρινο βελος) ανασηκωνοντας ελαφρως το πλαστικο στα σημεια που δειχνουν τα κοκκινα βελη.



    Κοβουμε την ακρη του καλωδιου εάν αυτή εχει βυσμα για τον αναπτηρα του αυτ/του και απογυμνωνουμε τα δυο καλωδια.



    Περναμε από το καλωδιο όπως δειχνει το κιτρινο βελος ώστε να ερθει και αυτό στον διακοπτη.



    Εχουμε λοιπον να κατασκευασουμε το παραπανω κύκλωμα.



    Συνδεουμε στον διακόπτη το κοκκινο (+) καλωδιο που ερχεται από την ασφαλεια. Στον άλλο ακροδεκτη του διακοπτη συνδεουμε ένα καλωδιο 10cm ουτως ώστε στην ακρη του καλωδιου αυτου να συνδεθουν όλα τα καλωδια (θετικος πολος + ) που προερχονται από τις λαμπες/μετασχηματιστη. Στο μαυρο (-) καλώδιο που ερχεται από την γειωση του αυτ/του συνδεουμε όλα τα καλωδια (αρνητικος πολος - ) που προερχονται από τις λαμπες/μετασχηματιστη.

    ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Εδώ με τον παραπανω τροπο μπορουμε να συμπεριλαβουμε και αλλες πηγες φωτισμου στο αυτ/το, οπως αυτον εδώ, στην τροφοδοσια μεσω του διακοπτη που βαλαμε προσεχοντας παντα την πολικοτητα...



    Έτσι αφου μονωσουμε τα γυμνα καλωδια εχουμε:
    1. Συνδεση αρνητικων ακροδεκτων/γειωση (-).
    2. Συνδεση θετικων ακροδεκτων (+).
    3. Διακόπτης on/off.
    4. Μονωση και συγκαρτηση καλωδιων διακοπτη.

    Επειτα κλεινουμε το πλαστικο καλλυμα κατω από το climatronic από οπου και βγαινουν τωρα όλα τα καλωδια. Προηγουμενως όμως φροντιζουμε να συμμαζεψουμε όλα τα καλωδια πιανοντας τα με λιγη ταινια. Επειτα τοποθετουμε το κουμπακι το οποιο χωραει ακριβως στην τρυπα.

    Τελος και αφου το κυκλωμα συνδεθηκε σωστα και δεν βραχυκυκλωνει πουθενα (αν ακολουθηθηκαν οι οδηγιες δεν υπαρχει τετοια περιπτωση) ανοιγουμε τον διακοπτη και ολες οι λαμπες αναβουν! ΠΡΟΣΟΧΗ όμως ο διακοπτης και η τροφοδοσια των neon είναι ανεξαρτητητη από το αν η μηχανη του αυτ/του είναι σε λειτουργια. Αυτό σημαινει πως αφου σβησουμε τη μηχανη θα πρεπει να ελεγξουμε εάν σβησαμε τα φωτα διοτι επειδη αυτά τροφοδοτουνται απευθειας από την μπαταρια του αυτ/του υπαρχει περιπτωσει να εξανλτηθει εάν ο κινητηρας είναι σβηστος.

    Επισης σε περιπτωση που αφου ανοιξουμε τον διακοπτη τους καποια λαμπα neon δεν αναψει, περιμενετε λιγα λεπτα γιατι υπαρχει περιπτωση καποιες φορες να μην αναβουν αμεσως ολες μαζι. Εάν περασει αρκετος χρονος χωρις να αναψει τοτε θα πρεπει να ελεγξουμε και παλι τις συνδεσεις μας.

    ΤΕΛΟΣ

  2. #2
    Ibiza Mania Hgetis Avatar
    Ημ. Εγγραφής
    Feb 2005
    Τοποθεσία
    /root
    Ηλικία
    32
    Μηνύματα
    613

    Προκαθορισμένο

    Οποιος παρολαυτα φοβαται μπορει να το χρησιμοποιήσει κανοντας το εξης:
    Δεν συνδεουμε ασφάλεια και παραλειπουμε τα βηματα που περιλαμβανουν τον χωρο της ασφαλειοθήκης.
    Επειτα κανουμε την εξης συνδεσμολογια:



    Αφου κοψουμε την ακρη του καλωδιου των neon kit η οποια περιλαμβανει το βυσμα του αναπτηρα...



    προσεχοντας να μην το κοψουμε σιριζα αλλα να αφησουμε και λιγο καλωδιο απο γυμνωνουμε τις ακρες του καλωδιου του βυσματος.
    Το βυσμα πολυ πιθανον να περιλαμβανει και ασφαλεια οπως φαινεται στην φωτο κατω.



    Επειτα συνδεουμε τον θετικο πολο (κοκκινο +) με το καλωδιο που φερει τη ρηγα συνηθως μαυρο καλωδιο με λευκη ρηγα ειναι το ενα και τελειως μαυρο το αλλο(που ειναι και η γειωση -). Επειτα συνδεουμε το αλλο καλωδιο με τη γειωση...
    Βαζουμε το βύσμα στον αναπτηρα του αυτ/του και τα φωτα αναβουν και παλι!

  3. #3
    Root Admin Ibiza Admin kpilidis Avatar
    Ημ. Εγγραφής
    Dec 2003
    Τοποθεσία
    On Track
    Μηνύματα
    25,444

    Προκαθορισμένο

    τι να πω? το λογια ειναι περιττα!

    αψογος όπως παντα

  4. #4
    Ασφα-Ληστήξ tasost Avatar
    Ημ. Εγγραφής
    Jun 2005
    Τοποθεσία
    N.KIFISSIA
    Μηνύματα
    3,879

    Προκαθορισμένο

    ηταν να μην του πουμε μπραβο.....

  5. #5
    90% off topic DiaVoLo Avatar
    Ημ. Εγγραφής
    Sep 2003
    Τοποθεσία
    Μεσα στη πιστα
    Μηνύματα
    1,870

    Προκαθορισμένο

    ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΦΙΛΕ ΜΠΡΑΒΟ!!!!

  6. #6
    Ibiza Mania Hgetis Avatar
    Ημ. Εγγραφής
    Feb 2005
    Τοποθεσία
    /root
    Ηλικία
    32
    Μηνύματα
    613

    Προκαθορισμένο

    παιδια μηπως τα DIYs να τα μαζεψουμε ολα σε μια αλλη ενοτητα?? εφαγα ποση ωρα να βρω δικο μου DIY που ηξερα και τι ακριβως εψαχνα!

    μεχρι τοτε μηπως τουλαχιστον τα ολοκληρωμενα αυτα DIYs να γινουν sticky για ευκολη προσβαση??

  7. #7
    Root Admin Ibiza Admin kpilidis Avatar
    Ημ. Εγγραφής
    Dec 2003
    Τοποθεσία
    On Track
    Μηνύματα
    25,444

    Προκαθορισμένο

    θα τα βαλουμε σε δικο τους section DIY!

  8. #8

  9. #9
    Just Member Ibiza Admin @ngel Avatar
    Ημ. Εγγραφής
    Sep 2003
    Τοποθεσία
    In Da Lab
    Ηλικία
    33
    Μηνύματα
    10,454

    Προκαθορισμένο

    Ετοίμαζα κάτι πολύ special για τα DIY, αλλά δυστυχώς έχει μείνει πολύ πίσω...
    [██████████████ ] 99.9% Blogging

  10. #10
    Root Admin Ibiza Admin kpilidis Avatar
    Ημ. Εγγραφής
    Dec 2003
    Τοποθεσία
    On Track
    Μηνύματα
    25,444

    Προκαθορισμένο

    γι'αυτο θα ανοίξουμε κατι απλο τώρα και μετα το special!

Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο

Σελιδοδείκτες

Σελιδοδείκτες

Δικαιώματα Δημοσίευσης

  • Δε μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα
  • Δε μπορείτε να δημοσιεύετε απαντήσεις
  • Δε μπορείτε να δημοσιεύσετε επισυναπτόμενα αρχεία
  • Δε μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματα σας
  •  
  • BB code είναι σε λειτουργία
  • Smilies είναι σε λειτουργία
  • [IMG] κώδικας είναι σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • HTML Κώδικας είναι εκτός λειτουργίας